Víte, jak se starat o dieselový motor svého auta?

17626109_781352158697349_5183111761819710924_n

Myslíte si, že pouhým pořízením auta s dieselovým motorem ušetříte na pohonných hmotách bez dalších podnětných kontrol a péče? Poradíme začátečníkům a něžnému pohlaví pár rad, jak se o diesel starat, aby fungoval bez problémů a dlouho. Správným chováním ke svému dieselovému motoru můžete zvýšit jeho výkon a především spolehlivost.

Jakostní naftou ušetříte za čištění zanesených součástek motoru

Vždy tankujte kvalitní naftu. Nejlevnější nafta může být „obohacena“ o nežádoucí příměsi, dražší oproti tomu obsahuje potřebná aditiva. Aditiva jsou příměsí, kterou byste svému vozu měli dopřát v momentě, kdy venkovní teplota klesne pod bod mrazu, ale i v létě dokážou vyčistit zanesené části motoru. Nafta pochybné kvality dovede zanášet jemné vstřikovače systému common-rail, způsobuje usazování spalin v motoru a zanáší filtry pevných částic.

Nečekejte na opravu motoru kvůli prasklým rozvodům

Nevyhýbejte se pravidelným kontrolám v servisu alespoň jednou za rok. Naftové motory jsou velmi citlivé a studené starty i proměnné zatížení jim nedělají dobře. Protože mnoho motoristů neví jak na diesel, zvyšují jeho opotřebení i zkracují trvanlivost oleje. Průběžnými návštěvami autoservisu odhalíte nejen hladinu oleje, jejž je třeba vyměnit, ale i stav rozvodového řemene a kladky. Nečekejte na „ruplé“ rozvody a předejděte nákladné opravě motoru včasnou výměnou.

Naučte se vnímat tep dieselového motoru

Dieselové motory potřebují postupné zahřátí a chladnutí. Pokud si budete sledovat teplotu motoru, ochráníte tak hlavy a turbodmychadlo. Turbodmychadla jsou rychlými zahříváními i náhlými ochlazováními extrémně namáhaná. Rozhodující není teplota chladicí kapaliny, ale teplota oleje. Olej se na provozní teplotu 70 stupňů zahřeje v létě po deseti, v zimě po dvaceti kilometrech jízdy. Pokud dojedete, kam potřebujete, zvolněte a nechte motor pomalu vychladnout na volnoběh. Tím si odpočinou turbodmychadlo i motor. Také plynulá jízda na optimálních pracovních otáčkách mezi 2000 až 2500 za minutu je tím pravým, u čeho si váš dieselový motor bude slastně vrnět a za odměnu vám bude dlouho a poctivě sloužit.

silvie.dluhosova@gmail.com

Add your Biographical Info and they will appear here.