Nakládání s osobními údaji zaměstnanců z hlediska pracovního práva

workplace-1245776_1280

Spolu se zavedením evropské směrnice pro nakládání s osobními údaji, GDPR, vyvstává před zaměstnavateli nejeden problém. Jakým způsobem může zaměstnavatel osobní údaje svých zaměstnanců zpracovávat? Potřebuje k jejich zpracování souhlas zaměstnanců? Jaká opatření je potřeba přijmout, aby osobní údaje zaměstnanců byly dostatečně ochráněny? Tyto i další otázky víří hlavou nejednoho živnostníka či podnikatele, spolu s obavami z drakonických pokut, které hrozí za třeba i drobné a neúmyslně porušení tohoto nařízení.

Jaké jsou vaše povinnosti ohledně zpracování osobních údajů zaměstnanců?

Přestože se zaměstnavatelé snaží mít vše v pořádku, často tápou v tom, jaké povinnosti ohledně ochrany osobních údajů musí splnit, a to nejen vůči svým současným, minulým či budoucím zaměstnancům ale i vůči Úřadu pro ochranu osobních údajů.

S problematikou pracovního práva pomůže advokátní kancelář

Přestože na internetu najdete různé rady, jak se svých povinností ohledně GDPR zhostit, tyto si často odporují a nelze je brát jako relevantní zdroj informací. Abyste se vyvarovali chyb a uvedli své postupy do souladu s platnou legislativou, měli byste se obrátit na odborníka, jakým je bezesporu advokát pracovní právo – David Borovec, který vede pražskou advokátní kancelář BOROVEC LEGAL. Tato právní firma má s oborem pracovního práva dlouholeté zkušenosti a pomůže vám přizpůsobit vaši podnikovou dokumentaci tak, aby byla plně v souladu s nařízením GDPR. Zajistí také proškolení všech zaměstnanců, kteří s osobními údaji přicházejí do styku.

Prevence je vždy levnější než léčba

Pokuty za nedodržení zásad GDPR jsou obrovské, a snadno mohou jít až do milionů. Pokud se chcete vyvarovat možných problémů, advokát pracovní právo Praha je jasnou volbou. Pomůže vám nejen s problematikou GDPR a nakládání s osobními údaji, ale i s jakoukoli jinou pracovněprávní problematikou.

Redakce

Add your Biographical Info and they will appear here.