4 tipy pro klidný a zdravý spánek

postel-140-natura-460331_4961_6-a1480a4b

Ložnice je jednou z nejdůležitějších místností v bytě. Nejen, že v ní odpočíváte a nabíráte síly do nového dne, ale také v ní vykonáváte intimní aktivity. Nepodceňujte proto vybavení i samotné podmínky, které v ložnici budou panovat. Spánek totiž ovlivňuje celkovou kvalitu života, ať už se jedná o psychickou pohodu nebo o zdravotní stav. Jak přispět k tomu, aby se vám lépe spalo?

postel-140-vision-501893_4993_5-08a3396b

1. Prostředí v ložnici

Prvním faktorem ovlivňujícím usínání a spánek je čistota celé místnosti. Špína či nepořádek vždy negativně ovlivní dojmy z celého pokoje a naopak uklizené prostředí ve vás vyvolá příjemné pocity. Nehledě na to, že prach a roztoči mohou negativní ovlivnit i vaše zdraví. Ložnice by také měla působit prostorně a vzdušně. Množství nábytku, příliš dekorací či stísněné podmínky ke kvalitnímu spánku rozhodně nepřispějí. Obecně platí, že čím méně zaskládaná ložnice je, tím lépe se v ní spí. Bohatě postačí, když k posteli přibude pouze šatní skříň, komoda, noční stolek či úložný prostor na peřiny. Dobrou volbou jsou celé sestavy ložnice, které vám pomohou místnost sladit do jedné barvy a dekoru.

postel-romy-3568l240_5214_4-129bb6c1

2. Postel a pohodlí

Postel je dominantou a stěžejním kusem nábytku, na kterém celá ložnice stojí. Také je klíčová pro zdravý a ničím nerušený spánek. Při výběru vycházejte zejména ze svých spacích návyků. Musí být dostatečně prostorná, její rozměry zvolte dle toho, kolik místa kolem sebe rádi máte. Jestliže spíte každý na své straně či se rádi roztahujete, určitě sáhněte po větší, než abyste se v noci tlačili a znepříjemňovali si tak spaní. V úvahu samozřejmě musíte vzít i velikost ložnice. Jestliže bojujete s místem, řešením může být postel s úložným prostorem, která nabídne dostatek místa na ukládání peřin či jiných věcí. Zaměřte se hlavně na kvalitu – postel je poměrně náročná investice a určitě by vás nepotěšilo, kdybyste za pár měsíců museli kupovat novou. Nezapomínejte také na matraci, která je spolu s rošty páteří celé postele.

postel-s-prostorem-na-luzkoviny-brera-3811l140_5225_6-d8308e91

3. Podmínky pro spánek

Pokud si myslíte, že je jedno ve kterém pokoji v bytě je ložnice umístěna, opak je pravdou. Vždy by měla být umístěna v nejklidnější místnosti, kde vás nebude nic rušit. Pokud byste měli totiž okno do rušné ulice nebo do dvora, je možné, že by vás v noci mohl vyrušovat hluk. Velkým rušitelem jsou i různé zdroje světla a hlavně elektronika. Pokud je to možné, odneste ji z pokoje a spolu s ní i hlasitě tikající hodiny, permanentně svítící budík a podobné věci. Dbejte také na dostatečnou tmu, kterou si zajistíte žaluziemi, roletami nebo pevnými závěsy.

4. Tipy pro lepší usínání

S bezproblémovým usínáním a ničím nepřerušovaným spánkem, kromě vnějších vlivů, souvisí i psychický stav. Pokud jste ve stresu, máte starosti a problémy, je jasné, že usnout bude komplikovanější. Jestliže je to i váš případ, vyzkoušejte meditaci, jógu, poslech příjemné hudby nebo více fyzické aktivity. K zahnání nespavosti může sloužit i úprava jídelníčku, více času sami pro sebe a vaše koníčky, komunikace s partnerem nebo třeba dovolená. Ověřenou klasikou jsou i bylinky, které hojně používaly už naše babičky. Meduňkový čaj před spaním, teplé mléko s kouskem másla, levandulový polštářek nebo vonná svíčka vás ukolébají ke spánku, ani nebudete vědět jak.

silvie.dluhosova@gmail.com

Add your Biographical Info and they will appear here.